Go to the content
Showa Town Library > Find Materials > Material Details

Material Details

児童サービスの歴史 戦後日本の公立図書館における児童サービスの発展

  • Content Introduction 戦後の公立図書館における児童サービス独自の発展の様子を量的・質的両面から検証し、明らかにする。貴重な関係者インタビューを多数収録した、児童サービス分野における体系的な歴史研究。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
21148320 Showa 情報関連 016.2 シ General Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 児童サービスの歴史
Title (Reading) ジドウ/サービス/ノ/レキシ
Subtitle 戦後日本の公立図書館における児童サービスの発展
Subtitle (Reading) センゴ/ニホン/ノ/コウリツ/トショカン/ニ/オケル/ジドウ/サービス/ノ/ハッテン
Author 汐崎/順子‖著
Author (Reading) シオザキ,ジュンコ
Publisher 創元社
Publication Date 2007.6
Number of Pages, etc. 213p
Dimensions 22cm
Price ¥3200
ISBN 978-4-422-12036-2
Content Description 戦後の公立図書館における児童サービス独自の発展の様子を量的・質的両面から検証し、明らかにする。貴重な関係者インタビューを多数収録した、児童サービス分野における体系的な歴史研究。
NDC 9 016.28
NDC 10 015.93
Intended Audience 研究者(Q)

Display Contents

1st-Level Contents Title 第1章-公立図書館における児童サービス
2nd-Level Contents Title 児童サービスの定義と機能
2nd-Level Contents Title 児童サービス理念の形成
2nd-Level Contents Title 児童サービス普及の現状
1st-Level Contents Title 第2章-児童サービス発展史研究の視点
2nd-Level Contents Title 児童サービス発展の要因、契機
2nd-Level Contents Title 戦後児童サービスの発展と人
1st-Level Contents Title 第3章-戦後公立図書館児童サービスの転換期と発展
2nd-Level Contents Title 発展前期
2nd-Level Contents Title 1953年:児童図書館研究会の設立〜
2nd-Level Contents Title 1965年:日野市立図書館のサービス開始、『子どもの図書館』の刊行〜
2nd-Level Contents Title 1986年:IBBY東京大会,IFLA東京大会の開催〜
2nd-Level Contents Title 2000年:国際子ども図書館の開館、子ども読書年〜
1st-Level Contents Title 第4章-公立図書館における児童サービスの到達点
2nd-Level Contents Title 各転換期の検証
2nd-Level Contents Title 小河内芳子と児童サービス
2nd-Level Contents Title 児童サービスの到達点

Author Introduction

<汐崎/順子‖著>
1962年生まれ。慶應義塾大学文学部、図書館・情報学科卒業。慶應義塾幼稚舎図書室、東京都大田区立蒲田駅前図書館、羽田図書館勤務を経て、慶應義塾大学大学院に在籍。非常勤講師も務める。
Important Points
  • Even if an item is marked as available for lending, it may be unavailable due to being missing, damaged, or in poor condition.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.

Go to the top of this page