Go to the content
Showa Town Library > Find Materials > Material Details

Material Details

光村ライブラリー 中学校編2 車掌の本分ほか

  • Publisher 光村図書出版
  • Publication Year 2005.11
  • Content Introduction 光村図書の昭和30年度〜平成14年度版中学国語教科書から厳選したアンソロジー。時代を超えて、心に響く感動をいつまでも。中学校用常用漢字は、ルビ付きで掲載。第2巻には、文学作品6作を収録。解説は田中洋一。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
22062555 Showa 児童② K 908 ミ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 光村ライブラリー
Title (Reading) ミツムラ/ライブラリー
Volume Number 中学校編2
Volume Number (Reading) チュウガッコウヘン-2
各巻タイトル 車掌の本分ほか
各巻タイトルヨミ シャショウ/ノ/ホンブン/ホカ
各巻著者 星/新一‖[ほか]著
各巻著者ヨミ ホシ,シンイチ
各巻著者 皆藤/幸蔵‖訳
各巻著者ヨミ カイトウ,コウゾウ
各巻著者 村岡/花子‖訳
各巻著者ヨミ ムラオカ,ハナコ
各巻著者 和田/誠‖[ほか]挿画
各巻著者ヨミ ワダ,マコト
Publisher 光村図書出版
Publication Date 2005.11
Number of Pages, etc. 121p
Dimensions 22cm
Price ¥1000
Content Description 光村図書の昭和30年度〜平成14年度版中学国語教科書から厳選したアンソロジー。時代を超えて、心に響く感動をいつまでも。中学校用常用漢字は、ルビ付きで掲載。第2巻には、文学作品6作を収録。解説は田中洋一。
NDC 9 908
NDC 10 908
Intended Audience 中学生,一般(FL)

Display Contents

Title 繁栄の花   p5-16
Statement of Responsibility 星/新一‖作 (ホシ,シンイチ)
Statement of Responsibility 和田/誠‖さし絵 (ワダ,マコト)
Title アンネの日記   p17-35
Statement of Responsibility アンネ=フランク‖作 (フランク,アンネ)
Statement of Responsibility 皆藤/幸蔵‖訳 (カイトウ,コウゾウ)
Title クロスプレー   p37-45
Statement of Responsibility 五味/太郎‖作・さし絵 (ゴミ,タロウ)
Title アンの告白   p47-66
Statement of Responsibility ルーシー=M=モンゴメリー‖作 (モンゴメリ,ルーシー・モード)
Statement of Responsibility 村岡/花子‖訳 (ムラオカ,ハナコ)
Statement of Responsibility 三浦/勝治‖さし絵 (ミウラ,カツジ)
Title 一塁手の生還   p67-85
Statement of Responsibility 赤瀬川/隼‖作 (アカセガワ,シュン)
Statement of Responsibility 山野辺/進‖さし絵 (ヤマノベ,ススム)
Title 車掌の本分   p87-107
Statement of Responsibility かんべ/むさし‖作 (カンベ,ムサシ)
Statement of Responsibility 長/新太‖さし絵 (チョウ,シンタ)
Important Points
  • Even if an item is marked as available for lending, it may be unavailable due to being missing, damaged, or in poor condition.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.

Go to the top of this page