Go to the content
Showa Town Library > Find Materials > Material Details

Material Details

日本なんでも年表 すぐに使える

  • Content Introduction 日本を中心に、国の成立や政治の変化だけでなく、身近な暮らしの変化や産業、文化、芸術、スポーツの発展などをテーマ別にまとめ、さらに、それらに大きな影響を与えた人々についてもとりあげ、年表にまとめる。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
22060539 Showa 児童② K 210 ニ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 日本なんでも年表
Title (Reading) ニホン/ナンデモ/ネンピョウ
Subtitle すぐに使える
Subtitle (Reading) スグ/ニ/ツカエル
Subtitle 政治/暮らしと産業/科学/宗教/芸術/スポーツ/人物
Subtitle (Reading) セイジ/クラシ/ト/サンギョウ/カガク/シュウキョウ/ゲイジュツ/スポーツ/ジンブツ
Author 日本なんでも年表編集委員会‖編
Author (Reading) ニホン/ナンデモ/ネンピョウ/ヘンシュウ/イインカイ
Publisher 岩崎書店
Publication Date 2005.4
Number of Pages, etc. 255p
Dimensions 29cm
Price ¥7600
Content Description 日本を中心に、国の成立や政治の変化だけでなく、身近な暮らしの変化や産業、文化、芸術、スポーツの発展などをテーマ別にまとめ、さらに、それらに大きな影響を与えた人々についてもとりあげ、年表にまとめる。
Content Discription (Children) 日本と世界のできごと、衣服や食事、コンピュータやロボットなどあらゆることがらの移り変わりを108の年表にまとめました。変化や発展の生き生きとした流れをたどってみましょう。
NDC 9 210.032
NDC 10 210.032
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生(B3B5)

Study Subject

Study Subject 世界史
Study Subject(Reading) セカイシ
Study Subject 日本史
Study Subject(Reading) ニホンシ
Study Subject 歴史年表
Study Subject(Reading) レキシ/ネンピョウ
Study Subject 移り変わり
Study Subject(Reading) ウツリカワリ
Study Subject 政治   p7-40
Study Subject(Reading) セイジ
Study Subject 生活   p41-98
Study Subject(Reading) セイカツ
Study Subject 産業   p41-98
Study Subject(Reading) サンギョウ
Study Subject 科学年表   p99-122
Study Subject(Reading) カガク/ネンピョウ
Study Subject 宗教   p123-129
Study Subject(Reading) シュウキョウ
Study Subject 芸術   p130-157
Study Subject(Reading) ゲイジュツ
Study Subject スポーツ史   p158-164
Study Subject(Reading) スポーツシ
Study Subject 伝記   p165-255
Study Subject(Reading) デンキ
Important Points
  • Even if an item is marked as available for lending, it may be unavailable due to being missing, damaged, or in poor condition.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.

Go to the top of this page