Go to the content
Showa Town Library > Find Materials > Material Details

Material Details

読書の時間に読む本 2中学2年生(読書の時間に読む本中学生版 2-2)

  • Content Introduction いま注目の「朝の読書」に最適の読書入門。読んでおきたい名作・傑作を学年別に10編収録。本巻では、安岡章太郎、室生犀星、白洲正子、吉田絃二郎、立松和平、阿川弘之らの作品を収める。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
22057855 Showa 児童④ K 913 ド Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 読書の時間に読む本
Title (Reading) ドクショ/ノ/ジカン/ニ/ヨム/ホン
Volume Number 2中学2年生
Volume Number (Reading) 2-チュウガク-2
Author 西本/鶏介‖編
Author (Reading) ニシモト,ケイスケ
Series 読書の時間に読む本中学生版
シリーズ巻次 2-2
Publisher ポプラ社
Publication Date 2004.2
Number of Pages, etc. 146p
Dimensions 21cm
Price ¥700
Content Description いま注目の「朝の読書」に最適の読書入門。読んでおきたい名作・傑作を学年別に10編収録。本巻では、安岡章太郎、室生犀星、白洲正子、吉田絃二郎、立松和平、阿川弘之らの作品を収める。
NDC 9 913.68
NDC 10 913.68
Intended Audience 中学生(F)

Display Contents

Title きまもり   p5-14
Statement of Responsibility 杉/みき子‖著 (スギ,ミキコ)
Title 雪おんな   p15-28
Statement of Responsibility 小泉/八雲‖著 (ハーン,ラフカディオ)
Statement of Responsibility 山本/和夫‖訳 (ヤマモト,カズオ)
Title サアカスの馬   p29-40
Statement of Responsibility 安岡/章太郎‖著 (ヤスオカ,ショウタロウ)
Title 壺作りの柿丸   p41-56
Statement of Responsibility 吉田/絃二郎‖著 (ヨシダ,ゲンジロウ)
Title 青空   p57-68
Statement of Responsibility 立松/和平‖著 (タテマツ,ワヘイ)
Title 寂しき魚   p69-82
Statement of Responsibility 室生/犀星‖著 (ムロウ,サイセイ)
Title 一両の謎   p83-94
Statement of Responsibility 井原/西鶴‖著 (イハラ,サイカク)
Statement of Responsibility 三木/卓‖訳 (ミキ,タク)
Title 光の潮   p95-118
Statement of Responsibility 阿川/弘之‖著 (アガワ,ヒロユキ)
Title 俊寛   p119-132
Statement of Responsibility 白洲/正子‖著 (シラス,マサコ)
Title 兄のトランク   p133-146
Statement of Responsibility 宮沢/清六‖著 (ミヤザワ,セイロク)

Author Introduction

<西本/鶏介‖編>
1934年奈良県生まれ。昭和女子大学文学部教授。評論家、民話研究家、童話作家として幅広く活躍。著書に「童話が育てる子どもの心」ほか多数。
Important Points
  • Even if an item is marked as available for lending, it may be unavailable due to being missing, damaged, or in poor condition.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.

Go to the top of this page