Go to the content
Showa Town Library > Find Materials > Material Details

Material Details

小学生への読みがたり・読みきかせ 低学年編

  • Content Introduction 家庭・学校・図書館などで、子どもたちに本のおもしろさ・楽しさを伝えてきた「この本だいすきの会」の小学校での実践をとりあげる。読みがたりをとおした教師と子どもの心のかよい合い、静かに燃える教師たちの実践。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
21125021 Showa 情報関連 019.2 シ General Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 小学生への読みがたり・読みきかせ
Title (Reading) ショウガクセイ/エノ/ヨミガタリ/ヨミキカセ
Volume Number 低学年編
Volume Number (Reading) テイガクネンヘン
Author この本だいすきの会‖企画・編集
Author (Reading) コノ/ホン/ダイスキ/ノ/カイ
Author 小松崎/進‖企画・編集
Author (Reading) コマツザキ,ススム
Author 平川/政男‖企画・編集
Author (Reading) ヒラカワ,マサオ
Publisher 高文研
Publication Date 2003.1
Number of Pages, etc. 206p
Dimensions 19cm
Price ¥1400
Content Description 家庭・学校・図書館などで、子どもたちに本のおもしろさ・楽しさを伝えてきた「この本だいすきの会」の小学校での実践をとりあげる。読みがたりをとおした教師と子どもの心のかよい合い、静かに燃える教師たちの実践。
NDC 9 019.2
NDC 10 019.2
Intended Audience 教員(I)

Display Contents

Title 読みがたりは、教師の子どもたちへの愛   p11-38
Statement of Responsibility 小松崎/進‖著 (コマツザキ,ススム)
Title ことばに敏感な子どもたちと楽しむ世界   p39-51
Statement of Responsibility 中村/美智子‖著 (ナカムラ,ミチコ)
Title 毎日の読みがたりで成長する子どもたち   p52-67
Statement of Responsibility 水野/小夜子‖著 (ミズノ,サヨコ)
Title ゆっくり、のんびり、心で遊べる時間   p68-85
Statement of Responsibility 松本/アイ子‖著 (マツモト,アイコ)
Title わが「読みがたり」日記   p86-102
Statement of Responsibility 竹内/秀曜‖著 (タケウチ,ヒデアキ)
Title お話に引き込まれる不思議な世界   p103-115
Statement of Responsibility 斎藤/まき‖著 (サイトウ,マキ)
Title 心を解放し、感性を育てるもの   p116-128
Statement of Responsibility 坪松/早苗‖著 (ツボマツ,サナエ)
Title 子どもたちと私の大きな楽しみ   p129-139
Statement of Responsibility 波佐間/美和子‖著 (ハザマ,ミワコ)
Title 子どもたちとみんなで楽しんだ読みがたり   p140-158
Statement of Responsibility 藤田/敏子‖著 (フジタ,トシコ)
Title 私の教師生活を支えてくれた読みがたり   p159-170
Statement of Responsibility 松井/良枝‖著 (マツイ,ヨシエ)
Title 楽しいひととき   p171-186
Statement of Responsibility 平川/政男‖著 (ヒラカワ,マサオ)
Important Points
  • Even if an item is marked as available for lending, it may be unavailable due to being missing, damaged, or in poor condition.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.

Go to the top of this page