Go to the content
Showa Town Library > Find Materials > Material Details

Material Details

日本の文化(岩波ジュニア新書 409)

  • Content Introduction 日本独自の文化は大陸文化を柔軟に吸収しながら、現実主義的な「生活文化」として展開してきたと著者は考える。生活文化で重要なのが「型」であり、茶室に端的に示されているという。アニミズムと仏教の融合した多神教に始まり、「蜻蛉日記」などの日記、藤原氏、茶の湯、能楽等、日本文化の代表的な史料が豊富に取り上げられている。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
22054355 Showa 閉架 K 210 ム Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 日本の文化
Title (Reading) ニホン/ノ/ブンカ
Author 村井/康彦‖著
Author (Reading) ムライ,ヤスヒコ
Series 岩波ジュニア新書
シリーズ巻次 409
Publisher 岩波書店
Publication Date 2002.9
Number of Pages, etc. 248p
Dimensions 18cm
Price ¥780
Content Discription (Children) 日本独自の文化は大陸文化を柔軟に吸収しながら、現実主義的な「生活文化」として展開してきたと著者は考える。生活文化で重要なのが「型」であり、茶室に端的に示されているという。アニミズムと仏教の融合した多神教に始まり、「蜻蛉日記」などの日記、藤原氏、茶の湯、能楽等、日本文化の代表的な史料が豊富に取り上げられている。
NDC 9 210.12
NDC 10 210.12
Intended Audience 中学生,高校生(FG)

Study Subject

Study Subject 文化
Study Subject(Reading) ブンカ
Study Subject   p2
Study Subject(Reading) カミ
Study Subject 飛鳥地方   p5
Study Subject(Reading) アスカ/チホウ
Study Subject 仏教   p11
Study Subject(Reading) ブッキョウ
Study Subject 日本文学   p15
Study Subject(Reading) ニホン/ブンガク
Study Subject 風土記   p15
Study Subject(Reading) フドキ
Study Subject 俳句   p16
Study Subject(Reading) ハイク
Study Subject 松尾/芭蕉   p16
Study Subject(Reading) マツオ,バショウ
Study Subject 遣唐使   p55
Study Subject(Reading) ケントウシ
Study Subject 古典文学   p69
Study Subject(Reading) コテン/ブンガク
Study Subject 日本画   p109
Study Subject(Reading) ニホンガ
Study Subject 平安京   p129
Study Subject(Reading) ヘイアンキョウ
Study Subject 茶道   p148
Study Subject(Reading) チャドウ
Study Subject 世阿弥   p164
Study Subject(Reading) ゼアミ
Study Subject 伝統芸能   p164
Study Subject(Reading) デントウ/ゲイノウ
Important Points
  • Even if an item is marked as available for lending, it may be unavailable due to being missing, damaged, or in poor condition.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.

Go to the top of this page