Go to the content
Showa Town Library > Find Materials > Material Details

Material Details

富士山と日本人

  • Content Introduction 日本のランドマーク・富士山は何を象徴しているのか? 崇高さか親しみか、女性性か男性性か、そのイメージにはつねに両義性がともなう。文化によって時代によって変遷する富士山のイメージをたどりながら考察する日本人論。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
21095477 Showa 閉架 Y 291.5 フ Local(General)  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 富士山と日本人
Title (Reading) フジサン/ト/ニホンジン
Author 青弓社編集部‖編
Author (Reading) セイキュウシャ
Publisher 青弓社
Publication Date 2002.5
Number of Pages, etc. 259p
Dimensions 19cm
Price ¥1800
Content Description 日本のランドマーク・富士山は何を象徴しているのか? 崇高さか親しみか、女性性か男性性か、そのイメージにはつねに両義性がともなう。文化によって時代によって変遷する富士山のイメージをたどりながら考察する日本人論。
NDC 9 291.51
NDC 10 291.51
Intended Audience 一般(L)

Display Contents

Title 俗界富士   p11-14
Statement of Responsibility 藤原/新也‖著 (フジワラ,シンヤ)
Title 「富士山」のイコノロジーと日本人の心性   p15-34
Statement of Responsibility 竹谷/靱負‖著 (タケヤ,ユキエ)
Title 富士の絵、その展開と諸相   p35-56
Statement of Responsibility 山下/善也‖著 (ヤマシタ,ヨシヤ)
Title 近代日本の教科書と富士山   p57-86
Statement of Responsibility 阿部/一‖著 (アベ,ハジメ)
Title 登山史のなかの富士山   p87-104
Statement of Responsibility 小泉/武栄‖著 (コイズミ,タケエイ)
Title 富士信仰と日本的霊性   p105-120
Statement of Responsibility 鎌田/東二‖著 (カマタ,トウジ)
Title 富士への祈り   p121-142
Statement of Responsibility 宮崎/ふみ子‖著 (ミヤザキ,フミコ)
Title 女人登山禁制小考   p143-160
Statement of Responsibility 青柳/周一‖著 (アオヤギ,シュウイチ)
Title 富士を伊達に詠むこと   p161-180
Statement of Responsibility 大谷/俊太‖著 (オオタニ,シユンタ)
Title 平安時代の富士山   p181-200
Statement of Responsibility 和田/律子‖著 (ワダ,リツコ)
Title 富岳五景   p200-218
Statement of Responsibility 堀切/直人‖著 (ホリキリ,ナオト)
Title 富士には月見草がよく似合う   p219-234
Statement of Responsibility 川村/湊‖著 (カワムラ,ミナト)
Title 外国人の見た富士山   p235-259
Statement of Responsibility 竹村/功‖著 (タケムラ,イサオ)
Important Points
  • Even if an item is marked as available for lending, it may be unavailable due to being missing, damaged, or in poor condition.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.

Go to the top of this page