Go to the content

Material Details

先生に知ってほしい家庭のサイン

  • Content Introduction “チーム学校”として子どもをどう支えていけばいいのか。家庭における子どもの様々なサインから、その背景にある課題を読み取り適切な支援を導き出すために、サインから推測できる子どもたちや保護者の心の様子を紹介する。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
21189611 Showa 一般② 371.4 セ General Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 先生に知ってほしい家庭のサイン
Title (Reading) センセイ/ニ/シッテ/ホシイ/カテイ/ノ/サイン
Author 五十嵐/哲也‖編著
Author (Reading) イガラシ,テツヤ
Author 茅野/理恵‖編著
Author (Reading) チノ,リエ
Author 杉本/希映‖編著
Author (Reading) スギモト,キエ
Author 石津/憲一郎‖著
Author (Reading) イシズ,ケンイチロウ
Author 相樂/直子‖著
Author (Reading) サガラ,ナオコ
Author 下田/芳幸‖著
Author (Reading) シモダ,ヨシユキ
Author 下山/真衣‖著
Author (Reading) シモヤマ,マエ
Publisher 少年写真新聞社
Publication Date 2022.11
Number of Pages, etc. 215p
Dimensions 21cm
Price ¥2000
ISBN 978-4-87981-764-8
Content Description “チーム学校”として子どもをどう支えていけばいいのか。家庭における子どもの様々なサインから、その背景にある課題を読み取り適切な支援を導き出すために、サインから推測できる子どもたちや保護者の心の様子を紹介する。
NDC 9 371.42
NDC 10 371.42
Intended Audience 教員(I)

Author Introduction

<五十嵐/哲也‖編著>
愛知教育大学学校教育講座准教授。公認心理師、臨床心理士、学校心理士。
<茅野/理恵‖編著>
信州大学学術研究院教育学系准教授。公認心理師、臨床心理士、学校心理士。
Important Points
  • Even if an item is marked as available for lending, it may be unavailable due to being missing, damaged, or in poor condition.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.

Go to the top of this page