Go to the content
Showa Town Library > Find Materials > Material Details

Material Details

わんわんランドセル(おはなし飛行船 1)

  • Content Introduction 2年生最後の授業参観は、けん玉大会。ミクちゃんとそうたと3人でチームを結成して、チームの歌も作った。パパにけん玉を見てほしかったのに、パパは仕事で来られなくなり…。「けん玉三人組」のほか、全10話を収録。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
22074646 Showa 児童③ K 913 ワ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title わんわんランドセル
Title (Reading) ワンワン/ランドセル
Author 創作集団ばやしの会‖編
Author (Reading) ソウサク/シュウダン/バヤシ/ノ/カイ
Series おはなし飛行船
シリーズ巻次
Publisher 国土社
Publication Date 2014.11
Number of Pages, etc. 143p
Dimensions 22cm
Price ¥1300
ISBN 978-4-337-33119-8
Content Description 2年生最後の授業参観は、けん玉大会。ミクちゃんとそうたと3人でチームを結成して、チームの歌も作った。パパにけん玉を見てほしかったのに、パパは仕事で来られなくなり…。「けん玉三人組」のほか、全10話を収録。
Content Discription (Children) ヒツジのおじいさん「ヒツジイ」のなやみは、なんでもすぐにわすれてしまうこと。あるあさ、ヒツジイはおばあさんからかいものをたのまれた。メモをもっていちばへでかけたヒツジイだったが…。「ヒツジイのかいものメモ」など、全部で10のお話がのっています。
NDC 9 913.68
NDC 10 913.68
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生(B3B5)

Display Contents

Title ひとりでさんぽ   p4-17
Statement of Responsibility 関谷/ただし‖著 (セキヤ,タダシ)
Title ガハハ母ちゃんの大目玉   p18-31
Statement of Responsibility 大久保/美行‖著 (オオクボ,ミユキ)
Title ヒツジイのかいものメモ   p32-45
Statement of Responsibility みとみ/とみ‖著 (ミトミ,トミ)
Title けん玉三人組   p46-59
Statement of Responsibility 田中/すみ子‖著 (タナカ,スミコ)
Title わんわんランドセル   p60-73
Statement of Responsibility 西/美音‖著 (ニシ,ミネ)
Title ゆうとのホワイトデー   p74-85
Statement of Responsibility いずみ/たかひろ‖著 (イズミ,タカヒロ)
Title おきゃくさんがいっぱい   p86-99
Statement of Responsibility 松本/聰美‖著 (マツモト,サトミ)
Title ママサウルス   p100-113
Statement of Responsibility 山口/としこ‖著 (ヤマグチ,トシコ)
Title ぼくのレーダー   p114-127
Statement of Responsibility 中宮/洋子‖著 (ナカミヤ,ヨウコ)
Title エイプリル・フール   p128-140
Statement of Responsibility 丘/修三‖著 (オカ,シュウゾウ)
Important Points
  • Even if an item is marked as available for lending, it may be unavailable due to being missing, damaged, or in poor condition.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.

Go to the top of this page