Go to the content
Showa Town Library > Find Materials > Material Details

Material Details

解体される子どもたち 少年犯罪の政治学

  • Content Introduction さまざまな場所で、さまざまな形をとって、自己を成熟させる機会を奪われた子どもたちの姿が、死をも含めて記述されている。子どもの生きようとする機会に介入してくる教育政治学を明らかにし、根底的な批判を加えた書。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
21041364 Showa 閉架 367.6 セ General Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 解体される子どもたち
Title (Reading) カイタイ/サレル/コドモタチ
Subtitle 少年犯罪の政治学
Subtitle (Reading) ショウネン/ハンザイ/ノ/セイジガク
Author 芹沢/俊介‖編著
Author (Reading) セリザワ,シュンスケ
Publisher 青弓社
Publication Date 1994.3
Number of Pages, etc. 297p
Dimensions 20cm
Price ¥2800
Content Description さまざまな場所で、さまざまな形をとって、自己を成熟させる機会を奪われた子どもたちの姿が、死をも含めて記述されている。子どもの生きようとする機会に介入してくる教育政治学を明らかにし、根底的な批判を加えた書。
NDC 9 367.68
NDC 10 367.68
Intended Audience 一般(L)

Display Contents

Title 市場社会における感受性の行方   p17-40
Statement of Responsibility 向井/吉人‖著 (ムカイ,ヨシヒト)
Title <見る側>の居場所・<見られる側>の居場所   p41-59
Statement of Responsibility 琴寄/政人‖著 (コトヨリ,マサト)
Title 教室が怖い   p60-85
Statement of Responsibility 尾崎/左知‖著 (オザキ,サチ)
Title 塾のなかの子ども   p86-110
Statement of Responsibility 藤井/東‖著 (フジイ,ハル)
Title 体罰の連環   p111-129
Statement of Responsibility 松井/洋子‖著 (マツイ,ヨウコ)
Title 血縁と非血縁のあいだ   p130-152
Statement of Responsibility 岩崎/美枝子‖著 (イワサキ,ミエコ)
Title 学校化社会の「底辺」を生きる子ども   p153-171
Statement of Responsibility 青木/信人‖著 (アオキ,ノブト)
Title 「補導」のイメージ   p172-196
Statement of Responsibility 松宮/満‖著 (マツミヤ,ミツル)
Title 松山いじめ自殺事件   p197-213
Statement of Responsibility 朝倉/喬司‖著 (アサクラ,キョウジ)
Title 飛翔する死のメッセージ   p214-236
Statement of Responsibility 市毛/勝三‖著 (イチゲ,カツミ)
Title <暴走族>の誕生と解体   p237-257
Statement of Responsibility 佐藤/直樹‖著 (サトウ,ナオキ)
Title 「登校拒否」という迷走   p258-279
Statement of Responsibility 柳原/佳子‖著 (ヤナギハラ,ヨシコ)
Title 限界としての権力   p280-297
Statement of Responsibility 芹沢/俊介‖著 (セリザワ,シュンスケ)

Author Introduction

<芹沢/俊介‖編著>
1942年生まれ。上智大学経済学部卒業。評論家。著書に「ブームの社会現象学」「現代<子ども>暴力論」「少年犯罪論」ほか。
Important Points
  • Even if an item is marked as available for lending, it may be unavailable due to being missing, damaged, or in poor condition.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.

Go to the top of this page