Go to the content
Showa Town Library > Find Materials > Material Details

Material Details

読んでおきたい日本の名作 齋藤孝の音読館

  • Content Introduction 名作には、心や頭脳をしっかり耕す力がある。「セロ弾きのゴーシュ」「走れメロス」「坊っちゃん」など、小学校中・高学年向けの日本の名作8編のほか、齋藤先生による読み方ガイド、作者紹介を併せて収録。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
22068400 Showa 閉架 K 913 ヨ Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 読んでおきたい日本の名作
Title (Reading) ヨンデ/オキタイ/ニホン/ノ/メイサク
Subtitle 齋藤孝の音読館
Subtitle (Reading) サイトウ/タカシ/ノ/オンドクカン
Author 齋藤/孝‖指導
Author (Reading) サイトウ,タカシ
Publisher 小学館
Publication Date 2008.7
Number of Pages, etc. 255p
Dimensions 21cm
Price ¥1100
ISBN 978-4-09-253094-2
Content Description 名作には、心や頭脳をしっかり耕す力がある。「セロ弾きのゴーシュ」「走れメロス」「坊っちゃん」など、小学校中・高学年向けの日本の名作8編のほか、齋藤先生による読み方ガイド、作者紹介を併せて収録。
Content Discription (Children) ゴーシュはセロを弾(ひ)く係りでしたが、仲間の楽手のなかではいちばん下手でしたから、いつでも楽長にいじめられるのでした…。「セロ弾きのゴーシュ」をはじめ、小学校の中・高学年に読んでおきたい日本の名作を、読み方ガイド、読書クイズ、作者紹介(しょうかい)付きで収録(しゅうろく)。
NDC 9 913.68
NDC 10 913.68
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生(B3B5)

Display Contents

Title セロ弾きのゴーシュ   p5-39
Statement of Responsibility 宮沢/賢治‖著 (ミヤザワ,ケンジ)
Title 魔術   p45-65
Statement of Responsibility 芥川/龍之介‖著 (アクタガワ,リュウノスケ)
Title おじいさんのランプ   p71-103
Statement of Responsibility 新美/南吉‖著 (ニイミ,ナンキチ)
Title ぶしょうもの   p109-120
Statement of Responsibility 鈴木/三重吉‖著 (スズキ,ミエキチ)
Title 少年駅伝夫   p121-145
Statement of Responsibility 鈴木/三重吉‖著 (スズキ,ミエキチ)
Title 走れメロス   p151-179
Statement of Responsibility 太宰/治‖著 (ダザイ,オサム)
Title 坊っちゃん   p185-213
Statement of Responsibility 夏目/漱石‖著 (ナツメ,ソウセキ)
Title 入れ札   p221-249
Statement of Responsibility 菊池/寛‖著 (キクチ,カン)

Author Introduction

<齋藤/孝‖指導>
昭和35年静岡県生まれ。東京大学大学院教育学研究科博士課程等を経て、明治大学文学部教授。専門は教育学、身体論等。著書に「声に出して読みたい日本語」「賢者はかく語りき」など。
Important Points
  • Even if an item is marked as available for lending, it may be unavailable due to being missing, damaged, or in poor condition.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.

Go to the top of this page